Hetkiä

tiistai 19. heinäkuuta 2016

- Takaterassilla  auringon paisteessa istutut hetket, kirjaa lukien kun vastaleikatun nurmikon haju leijailee hajunystyröihin. Miks se tuoksuukin niin hyvälle. Ja aiheuttaa kauheen talokaipuun.

- Extempore päiväreissut, esimerkiksi Raumalle shoppaileen, mistä ei ikinä shoppailla mitään, mutta kauheella innolla aina lähdetään




- Mielenkiintoiset kirjat. Mikä rentoutuminen!

- Tämän kesän kohokohta oli ehdottomasti, kun pääsin kuuntelemaan mun lempibändiä Porin Jazzeille. Bo Kapsers Orkesteria, AIJETTTT oli mahtavaa! Etukäteen jo voivottelin, että sen kerran kun tässä kaupungissa tapahtuu jotain, mä oon synnärillä. Mutta ei! Lapsi tuntee äitinsä, ja jostain ihmeen syystä kun tämä ei halua syntyä  mä pääsin kuin pääsinkin keikalle. Ja vielä parhaassa seurassa kun mun sisko tuli extempore Tampereelta kuunteleen myös myöhemmin illalla soittavaa Sealia. Oli sitten mahtavaa piknikkailla ja sain ruksitettua yhden to do:n bucket listiltä.

- Yllättävät vierailut. Meillä käy normaalistikin paljon vieraita, mikä on ihanaa, mutta se vaan aina ilahduttaa kun jotkut soittaa ja tulee yllättäen meitä piristämään. Niinkun siis kauempaakin. Ollaan saatu niin mun sukulaisia kun Akinkin vierailulle meille ja nautittu yhdessäolosta. Vaikka ajatellaan että meidän paikka on nyt asua täälä, on se silti harmillista olla erossa perheistä. Vierailuvastuu on myös aikalailla meillä, joten ainakun saamme meidän kotiin perhettä kylään on se ilonpäivä.

Vielä aion nauttia kesäsaunasta ja uimisesta. Ollaan harkittu että ostettaisiin uuden veneen tilalle mökki, mutta se onkin sitten jo vaikeampi yhtälö. Aiomme käydä vähän (vuokra)mökkeilemässä. Leipoa mansikkakakkua. Muistan, kun ensimmäisen kerran anoppilassa nousi mansikat ja anoppini kysyi että mitäs näistä tehtäisiin (tai ehtikö edes kysymään) kun minä jo pompin tasajalkaa että jes nyt leivotaan mansikkakakku. Anoppini ei meinannut naurulta saada henkeä kun olin niin intoa pinkeenä. Kesään vaan kuuluu mansikkakakku.
Aion käydä Metsolan Erkin kahvilassa Kallossa ja tehdä tarjouksen yhdestä talosta. Ja pitäisi kai tämä lapsikin synnyttää.




0 kommenttia:

Lähetä kommentti

 

Just Mun Tuulia © All rights reserved · Theme by Blog Milk · Blogger