Kun Aamukahviin ei ole maitoa on maailmanloppu lähellä

torstai 15. lokakuuta 2015

Voisko kirjottaa yhteen tekstiin vaikka kahdeksastatoista eri asiasta :D Tai kai voi kun minunhan blogi tämä on hahaa. Se syy miksi mä tätä olen halunnut kirjoittaa on juurikin päästää ajatuksia ulos aivoistani. Kuitenkin, ajattelen että olisi ihan hyvä kirjoittaa niin, että edes joku pysyisi mukana lukiessaan näitä ajatuksiani. Mutta enhän mä ajattele ikinä vaan yhtä asiaa :D

Ajattelin kirjoittaa tästä mun rakastamastani aamuhetkestä. Kuinka alan jo illalla fiilistellä mun kahvihetkeä. En muuten juuri enää juo kahvia kuin aamuisin.
Aurinko paistaa ja talo on ihan hiljainen. Kahvipannu porisee (Kuulin, muuten että joku oli palauttanut kyseisen pannun kauppaan koska se pitää liian kovaa ääntä). Pakkanen on vielä maassa mutta aamutakin sisällä on lämmin istuskella terasilla ja nauttia kahvista. Mutta sitten puhelin soi ja töissä oli kriisi - eli ei siitäkään mitään pitkää blogitekstiä saa :D




Olen nyt erinäisten vatsavaivojen vuoksi ollut muutaman kuukauden maidottomalla ruokavaliolla. Tähän ryhtymistä miettiessäni suurin huolen aiheeni oli miten pystyn juomaan kahvini ilman maitoa tai erilaisella maidolla. Kokeilinkin kaikkia Alpron eri manteli- ja kauramaitoja makeutettuna ja au naturellina :D Hirveitähän ne oli, ihan sama kuinka terveellisiä. Koska kuitenkin olin vakuuttunut saada vatsani toimimaan ja olin juuri lukenut Suomen Terveyslaitoksen julkaiseman tutkimuksen siitä kuinka aikuisten ei tarvitsisi maitoa juoda laisinkaan kokeilin  ennakkoluulottomasti kaikkia ei niin houkuttavia ja halppisvaihtoehtojakin. And i fell in love. Löysin siis Rainbowlta aivan mielettömän tuotteen. Suomalaisen kauramaidon, joka on btw edullisempi kun laktoositon maitojuoma, ja se on siis niin hyvää. Käytän siis pääasiassa maitoa ainoastaan kahvini kanssa, ja tästä on tullut ihan käsittämätön riippuvuussuhde. Niinkuin aiemmin kirjoitin aloitan jo joskus iltasin odottamaan aamua, että saan juoda jo aamukahvit (okei, odotan sitä aamua kyllä muistakin syistä).
Ja tämä pohjustus alla, kuvitelkaa mikä katastrofi kun aamulla herätessäni jääkaappi aamotti tyhjyyttään mun kauramaidosta. Joku laktoositon maitopurkki sinne oli ilmestynyt, ja yök miltä kahvi maistui sen kanssa. Kauramaito tekee kahvista jotenkin samettisemman makuista ja huomaan selkeän eron vatsassani.

Kyllä tämä on nyt vakavaa ja pysyvää. 





Mennään nostamaan Purkkari talviteloille. Kyllä tulee kova ikävä talven aikana. Liian lyhyeksi jäi tämä purjehduskausi. Jos ensi kesänä meillä olisi jo ismpi vene käytössä, voitaisi siirtää osoite koko kesäksi sinne. Siitä haaveillessa.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

 

Just Mun Tuulia © All rights reserved · Theme by Blog Milk · Blogger